A marketing eszközök folyamatosan változnak, de jelenleg úgy látszik, hogy, a keresőoptimalizálás beágyazta magát a reklámozási formák egyik fő helyére. Keresőoptimalizálás előnye a költséghatékonyság. Hátránya a követelmények folyamatos változása és ezeknek a változásoknak való elégtétel.
Ma Magyarországon több mint 4 millió internetkapcsolatot használ a lakosság, és ez a szám csak növekszik. Az internetezők egyre növekvő tábora szolgáltatásokat, termékeket keresnek az interneten, az emberek a keresések során célirányosan keresnek, azt tudni kell, hogy az emberek nagy része nem szeret sokat kutakodni oldalakon keresztül, ezért azokat a weboldalakat tekintik relevánsnak, amik a találati lista elején találhatóak.
A hagyományos marketing eszközök legnagyobb hátránya az, hogy hogyan találják meg azokat az embereket, akikhez szólni akarnak, a keresőoptimalizálás az emberek érdeklődését használja fel, ezért nagyobb számban fog sikert elérni, mint a hagyományos marketing eszközök.
Weboldal készítés során fontos hogy a keresőoptimalizálásra is nagy hangsúlyt fektessünk. Nem szabad elhanyagolni a weboldal készítés során az emberek célirányos keresését sem.